Samenwerking voor een circulaire bouwsector in Noord-Nederland

Tijdens het New Energy Forum ondertekenden Bart Volkers (directeur VCGD) en Jelle Pama (programmamanager BuildinG) een samenwerkingsovereenkomst tussen Circulair Groningen Drenthe en BuildinG. Deze samenwerking is een belangrijke stap richting een circulaire en biobased bouwsector in Noord-Nederland.

Kennis maakt het verschil

Kim Bode en Peter Kuindersma benadrukten tijdens het forum het belang van kennis in de bouwwereld. Kennis over circulair bouwen, klimaatadaptatie, wadi’s, biobased bouwen en isoleren is essentieel om te voldoen aan de verduurzamingsopgave waar de sector voor staat.

Vier pijlers van samenwerking

Circulair Groningen Drenthe en BuildinG gaan gezamenlijk aan de slag op vier terreinen:

🔹 Kennis & Innovatie – ontwikkelen en delen van nieuwe inzichten
🔹 Ketensamenwerking – verbinden van partijen in de bouwketen
🔹 Talentontwikkeling – opleiden van de professionals van morgen
🔹 Zichtbaarheid – laten zien wat circulair en biobased bouwen oplevert

Met deze samenwerking bundelen beide organisaties hun krachten voor een toekomstbestendige bouwsector, waarin duurzaamheid, innovatie en praktijk elkaar versterken.

Ontdek andere actualiteiten

23 juni 2026

Dit najaar organiseert de Hanze twee edities van de zesdaagse cursus Circulair Bouwen: één op de  Zernike Campus in Groningen én een speciale editie in Drenthe.

18 juni 2026

Tijdens het New Energy Forum in Groningen zijn de winnaars van het Innovatiefonds 2026 bekendgemaakt.

16 juni 2026

Paviljoen ROAM heeft de EDA Circular Economy in Constructions Award 2026 gewonnen.